Tillbaka

Gör det själv

Aktivera konto

Du som redan är prenumerant på något av våra nyhetspaket Komplett, Helg eller Digital behöver aktivera ditt konto för att kunna ta del av vårt plusmärkta innehåll, e-tidningen m.m.

Så här går det till:

1. Klicka på länken ”Aktivera ditt konto här”.
2. Du kommer till en ny sida där du fyller i ditt personnummer/kundnummer och postnummer.
3. Klicka på ”Ok, fortsätt”
4. Nu skapar du dina inloggningsuppgifter. Fyll i din e-postadress och välj ett lösenord.
5. Läs igenom användarvillkoren och kryssa i rutan om du accepterar användarvillkoren
6. Klicka på ”Aktivera konto och logga in”.

Vanliga frågor

Vi bytte system för inloggning hösten 2016, och det nya systemet känner inte igen ditt gamla konto. Om du skapade ditt konto innan dess behöver du på nytt aktivera det i det nya systemet.
Som prenumerant på något av våra nyhetspaket Komplett, Helg och Digital behöver du ett aktiverat konto för att kunna logga in på vår sajt och i vår nyhetsapp.
Med ett aktiverat konto får du:
• fri tillgång till allt plusmärkt innehåll på sajt och i vår nyhetsapp.
• tillgång till e-tidningen via webbläsaren, som du kan läsa var du än befinner dig.
• vår omtyckta e-tidningsapp anpassad för läsplattor och mobil. Du loggar in direkt i appen.
• chansen att lösa våra kluriga korsord och sudokun direkt på skärmen via vår e-tidning.
• möjlighet att göra dina prenumerationsärenden så som uppehåll och adressändring.
• tillgång till exklusiva erbjudanden i läsarshoppen.se
Kundnumret hittar du på en faktura från oss, eller så kan du få reda på det genom att kontakta kundcenter. Om du är osäker på ditt kundnummer, använd ditt personnummer för att aktivera kontot. Var noga med att den person i hushållet som aktiverar är den som står på prenumerationen om ni väljer att aktivera med personnummer.
Felmeddelande: Kombinationen av person-/kundnummer och postnummer stämmer inte med våra uppgifter. Kontrollera uppgifterna, kontakta kundcenter om du behöver hjälp.
Har du kanske redan ett konto hos oss? Har du testat att logga in? Gå till nyhetssajten och klicka på ”logga in” i det övre högra hörnet. Om ovanstående inte fungerar är du välkommen att kontakta kundcenter så får du hjälp. Kontaktuppgifter finns under Kontakta oss här på sajten.
Felmeddelande: Personnumret är redan registrerat. Var vänlig försök igen!
Det finns redan ett konto bundet till personnumret. Har du testat att logga in? Gå till nyhetssajten och klicka på ”logga in” i det övre högra hörnet.
Felmeddelande: Kombinationen av person-/kundnummer och postnummer stämmer inte med våra uppgifter. Kontrollera uppgifterna, kontakta kundcenter om du behöver hjälp.
Kombinationen stämmer inte med våra uppgifter. Kanske har du bytt postnummer sedan du skapade kontot, eller så är kontot registrerat på någon annan i ditt hushåll? Testa att aktivera med ditt kundnummer istället. Om ovanstående inte fungerar är du välkommen att kontakta kundcenter så får du hjälp. Kontaktuppgifter finns under Kontakta oss här på sajten.
Om du har problem med att aktivera ditt konto eller har frågor som rör aktiveringen eller att logga in, är du välkommen att höra av dig till vårt kundcenter. Du hittar kontaktuppgifter under fliken Kontakta oss här på sajten.
Till Toppen