Varför får jag ett brev om avvikande autogiro-betalning?

Om du betalar din prenumeration med autogiro dras normalt samma belopp från ditt bankkonto varje månad.

Men i vissa fall drar vi ett annat belopp. Och det är då vi enligt reglerna måste skicka ett brev med information till dig som kund.

I brevet finns angivet olika orsaker till att det dras  ett annat belopp. Tyvärr kan vi inte i brevet ange exakt orsak till varför just ditt belopp avvek.

De sannolika förklaringarna är någon av dessa:
– Vi drar ett lägre belopp för att du har haft uppehåll och/eller blivit kompenserade för utebliven tidning.
– Vi drar ett högre belopp för att prenumerationen inte var aktiv vid den senaste dragningen.
– Vi drar ett lägre/högre belopp för att du nyligen bytt från faktura till autogiro.
– Vi drar ett annat belopp för att prenumerationen är nystartad/omstartad.

Är du osäker på vilket det ordinarie beloppet är ber vi dig kontrollera på er internetbank eller titta på senaste kontoutdraget.